رفع سیاهی دور چشم با روش های خانگی

رفع سیاهی دور چشم با روش های خانگی

در این مقاله برخی از راهکارهای طبیعی برای رفع سیاهی دور چشم ها آورده شده است.اگر از تیرگی دور چشم های خود رنج می برید و به دنبال رفع آن با روش های طبیعی هستید ، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

اگر مراسم عروسی شما نزدیک است ، باید بیشتر از قبل به پوست خود برسید.از همین حالا شروع کنید و اقدامات لازم برای درخشان تر شدن و شفاف تر شدن پوست خود را انجام دهید.ممکن است بخاطر استرس عروسی و یا دلایل دیگر ، هاله سیاهی دور چشم های شما ایجاد شود که حتما باید آن را برطرف کنید.توجه داشته باشید که اگر برای جشن عروسی خود به پیش بهترین آرایشگرعروس اصفهان هم بروید ، اما قبل از عروسی به پوست خود نرسیده باشید و پوستی خسته و کسل داشته باشید ، ظاهر مطلوبی پیدا نخواهید کرد.ریحانه نصیری به عروس خانم ها پیشنهاد می کند که برای رفع سیاهی دور چشم های خود ، اقدامات زیر را دو تا سه ماه قبل از جشن عروسی انجام دهند.

رفع تیرگی زیر چشم

زعفران – زعفران از زمان های بسیار قدیم برای تقویت رنگ پوست مشهور است.آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی موجود در زعفران دلایل روشن شدن پوست است.

ابتدا یک قاشق پر از شیر را درون ظرفی ریخته و چند رشته زعفران در آن حل کنید.حالا چند قطره از این مخلوط را دور چشم ماساژ دهید و استراحت کنید.می توانید صبح روز بعد آن را بشویید.برای نتیجه بهتر هر روز روند کار را ادامه دهید.

ژل آلوئه ورا – آلوئه ورا فواید زیادی دارد و دارای رنگدانه های تغذیه ای است.ژل آلوئه ورا بهترین ماده برای داشتن پوستی سالم است و استفاده از آن هم چنین درخشش خاصی به چهره می بخشد.

ژل آلوئه ورا را زیر چشم ها روی دایره های تاریک بمالید و برای یک دقیقه ماساژ دهید.آن را یک شب روی پوست بگذارید و صبح با آب سرد بشویید.

چای سبز – چای سبز حاوی تانن هایی است که دارای خاصیت قابض هستند و به کاهش دایره های تاریک کمک می کنند.دایره های تیره ایجاد می شوند زیرا رگ های خونی گشاد می شوند.چای سبز رگ های خونی را منقبض می کند و بنابراین باعث کاهش دایره های تاریک می شود.

دو کیسه چای بردارید و آنها را در آب سرد آغشته کنید.همچنین می توانید مدتی آب را در یخچال قرار دهید.هر دو کیسه چای را برای مدتی (10 تا 15 دقیقه) روی چشم خود نگه دارید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.
شیر سرد – شیر حاوی اسید لاکتیک است که برای پوست مفید است.شیر باعث لطافت و استحکام پوست می شود و همچنین باعث کاهش خطوط و چین و چروک می شود.

شیر سرد را در یک کاسه و یک پد پنبه بریزید.آن را روی دایره های تاریک خود مالش دهید و 15 دقیقه آن را نگه دارید.بعد از چند دقیقه با آب معمولی بشویید.

درمان تیرگی دور چشم

آب پرتقال – پرتقال حاوی ویتامین C و همچنین اسید سیتریک است که می تواند دایره های تاریک مداوم را روشن کند.آب پرتقال طبیعی را حداقل 30 دقیقه روی قسمت آسیب دیده بمالید و در آخر آن را به آرامی بشویید و با پنبه تمیز کنید.اینکار را هر روز برای نتایج بهتر تکرار کنید.

برگ نعنا – برگ نعناع دارای متانول است که باعث کاهش آب زیر پوست می شود و همچنین پوست خسته را آرام می کند.چند برگ نعنا را خرد کنید و آنها را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. چند دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

زردچوبه – زردچوبه یک ترکیب قدرتمند به نام کورکومین دارد که باعث تقویت درخشش پوست می شود.زرد چوبه هنگامی که با روغن بادام مخلوط شد ، پوست را آبرسانی می کند.

نصف قاشق زردچوبه را با چند قطره روغن بادام (اگر پوست شما خشک است) مخلوط کنید و بعد از آن ناحیه زیر چشم را با این مخلوط ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب معمولی بشویید.هفته ای سه بار این روند را تکرار کنید تا تیرگی دور چشم شما برطرف شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *