اصول مراقبت از موی رنگ شده

اصول مراقبت از موی رنگ شده

اصول مراقبت از موی رنگ شده

شما ممکن است به دلیل ایجاد تنوع در چهره تان و یا به علت خسته شدن از رنگ موی قبلی، اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید. شما دوست دارید موهایتان بعد از رنگ کردن هم چنان شادابی و لطافت خود را حفظ کند. در واقع انتظار دارید که نتیجه ی انتخاب رنگ موی جدیدتان با توجه به هزینه و زمانی که صرف آن کرده اید موهایی درخشان و لطیف و سالم باشد.

موهای خوشرنگ و لطیف زیبایی شما را چند برابر می کند و باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

قبل از رنگ کردن موهایتان به این نکته توجه داشته باشید که ریشه ها و ساقه ها و پوست سر شما تماس مستقیم با مواد شیمیایی موجود در رنگ مو دارد. در نتیجه بعد از رنگ کردن مو  باید اقدامات محافطه کارانه ای را برای سالم نگه داشتن موها در برنامه ی روتین خود لحاظ کنید.

صرف نظر از قیمت و برند رنگ مو و اجرای رنگ مو توسط بهترین آرایشگر اصفهان، آگاهی از روش های صحیح مراقبت از موهای رنگ شده، باعث می شود که موهای شما مدت

زمان بیشتری سالم و زنده به نظر برسد.

البته کیفیت رنگ مو و انتخاب آرایشگر حرفه ای و با تجربه در نتیجه ی نهایی اجرای رنگ مو بی تاثیر نیست.

برای آشنا شدن با قوانین و اصول مراقبت از موی رنگ شده با ریحانه نصیری همراه باشید.

اصول مراقبت از موی رنگ شده

1. موهای خود را مرطوب نگه دارید

سعی کنید همیشه موهای خود را مرطوب نگه دارید زیرا موها پس از رنگ آمیزی خشک و شکننده می شوند.

محصولات حالت دهنده ی مو، کمک می کنند تا مو رطوبت خود را حفظ کند و نرم و براق باشد. همچنین می توانید حداقل سه روز قبل از رنگ آمیزی مو، روغن درمانی انجام دهید. درمان های روغن داغ نه تنها ی به تغذیه موهای شما کمک می کند بلکه به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ، از خشک شدن آن نیز جلوگیری می کند.

2. ۷۲ ساعت تا شستن مو صبر کنید

هنگامی که موهای خود را رنگ کردید، حداقل 72 ساعت موهای خود را شامپو نزنید. اگر بلافاصله بعد از رنگ کردن مو را با شامپو بشویید رنگ روی موهای شما تثبیت نمی شود و اثر خود را از دست می دهد.

 3. از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید

سدیم لوریت سولفات یکی از رایج ترین مواد موجود در شامپوها است. استفاده از این شامپوها برای شست و شوی موهای رنگ شده ایده وحشتناکی است زیرا رنگ و رطوبت موهای شما را از بین می برد.

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که رنگ مو برای مدت طولانی تری باقی می ماند، شامپوی بدون سولفات مخصوص موهای رنگ شده انتخاب بهتری است. شامپوهای ارگانیک ساخته شده از مواد طبیعی نیز جایگزین مناسبی هستند چون لطافت موی شما را حفظ می کنند.

4. از شستن موهای خود با آب داغ خودداری کنید

دوش آب گرم ممکن است حس خوبی داشته باشد، اما بهتر است از شستن موهای خود با آب گرم خودداری کنید. چرا که موهای شما را از روغنهای طبیعی سلب و مو را شکننده و حساس می کند و رنگ آن بسیار کمرنگ می شود.

توصیه می شود هنگام شستن موهای خود دمای آب را روی ولرم یا سرد تنظیم کنید.

اصول مراقبت از موی رنگ شده

5. شستن موها را کمتر کنید

موثرترین راه برای محافظت از موهای رنگ شده، اجتناب از شستن هر روز آن است. استفاده ی روزانه شامپو رنگ موهای شما را از بین می برد و موهای شما را خشک نشان می دهد.

شستن موهای خود را حداکثر به دو تا سه روز در هفته محدود کنید. اگر نمی توانید عادت استحمام روزانه را ترک کنید،بهتر است دو سه مرتبه از شامپو استفاده کنید و روزهای دیگر با نرم کننده موی خود را بشویید.

6. از موهای خود در برابر گرما محافظت کنید

موهای رنگ شده بیشتر در معرض آسیب ناشی از گرمای زیاد هستند. اگر می خواهید رنگ موهای شما تازه به نظر برسد، کاهش میزان قرار گرفتن در معرض حرارت سشوارها و اتوها بسیار مهم است.

اگر نیاز است از ابزارهای حالت دهی مو استفاده کنید، حتما قبل از استفاده از آن، موهای خود را با اسپری یا سرم محافظ مو پوشش دهید تا اثر مخرب گرما به حداقل برسد.

7. از ماسک های کوی آبرسان استفاده کنید

خواه موهای خود را رنگ  کرده باشید و یا آنها را در حالت طبیعی خود رها کرده باشید، استفاده از ماسک مو همیشه ایده خوبی است. ماسک مغذی مو به عنوان نرم کننده ای با قدرت بالا عمل می کند که می تواند سلامت موهای شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

ماسک مو هم چنین خشکی ناشی از استفاده ی مکرر از موس و تافت را از بین می برد.پیشنهاد می کنیم هفته ای دو الی سه بار، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موهای خود را با ماسک مو تقویت کنید.

می توانید ماسک مو را از داروخانه تحویل بگیرید و یا اینکه با استفاده از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا و روغن نارگیل ماسک خود را در خانه درست کنید.

اصول مرابقت از موی رنگ شده

8. هنگام شنا از موهای خود مراقبت کنید

در آب استخرهای شنا کلر وجود دارد تا از باکتری در امان بماند. محافظت از موهای خود قبل از رفتن در استخر با استفاده از نرم کننده مخصوص شنا، روغن زدن به موها یا پوشیدن کلاه شنا بسیار مهم است.

وقتی شنا تمام شد، حتماً موهای خود را با آب تمیز کاملاً شستشو دهید. برای تقویت مو بعد از شستن موها از اسکراب مو استفاده کنید.

9. در رژیم غذایی خود مواد مغذی را لحاظ کنید

مواد مغذی برای رشد و نموی هر کدام از عضو های داخلی و بیرونی بدن لازم است. بخش زیادی از مواد مغذی برای سالم ماندن موها از طریق رژیم غذایی تأمین می شود. مواد غذایی و میوه و سبزیجاتی که حاوی منیزیم و پتاسیم و میتامین ها باشند می توانند مو را تقویت کنند.

10.موهای خود را مرتب کوتاه کنید

پایین ساقه های موهایاتان را هر دو ماه کوتاه کنید. چرا که موی رنگ شده همیشه در معرض آسیب بیشتری است. با اینکار از پخش شدن موخوره به ساقه های مو و شکنندگی آن پیشگیری می کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این نکات برای شما مفید بوده باشند تا بتوانید از موهای رنگ شده ی خود مراقبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *