۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

داشتن ناخن های سالم و زیبا و تمیز به ویژه برای خانم های جوان که همیشه به زیبایی و سلامت خود توجه دارند حائز اهمیت است. خواه کاشت ناخن کار کنید ، لاک بزنید و یا حتی ناخن بی رنگ خود را ترجیح دهید ناخن های سالم و تمیز یکی از موارد تقویت کننده اعتماد به نفس است و نشان دهنده ی نزاکت فردی هر شخص است.

داشتن ناخن های سالم تنها به زمان نیاز دارند ، نه هزینه های گزاف. بهترین مسیر برای رسیدن به ناخن های سالم تر، از طریق عادات و سبک زندگی مناسب است ، نه ابزار ناخن گران قیمت. اما داشتن ناخن های سالم به معنای ترک برخی از عادت های نادرست مانند استفاده از ناخن های خود به عنوان یک شئ تیز مانند چاقوی جیبی است.

توجه کنید که در ابتدا برای درمان تمرکز اصلی باید بر روی چگونگی تقویت ناخن ها باشد ، نه حل معمای نحوه رشد سریع ناخن ها. اگر مراقبت از ناخن را به خوبی انجام دهید ، ناخن های قویتر می توانند منجر به بلندتر شدن ناخن ها شوند. اما همه اینها زمان می برد. اگر با ناخن های شکننده و شکستن مداوم مبارزه می کنید ، هوشمندانه است که ناخن های خود را کوتاه کنید تا دوباره قدرت خود را بدست آورید. سپس آنها پایه لازم برای رشد طولانی تر را خواهند داشت.

برای نکات قابل انجام و مفید ناخن ، ما با متخصصان درمورد میزان و موارد مراقبت ناخن روزمره صحبت کردیم. این مراحل را دنبال کنید و قطها بعد از مدت کوتاهی ناخن هایی سالم و زیبا خواهید داشت.

 

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

 

چگونه ناخن ها را تقویت کنیم

۱. ناخن خود را همیشه مرطوب نگه دارید

مرطوب کردن یک راز شناخته شده برای سلامت پوست است ، اما اغلب در مراقبت از ناخن این روند نادیده گرفته می شود. اگرچه ناخن های خشک و شکننده می توانند نتیجه بسیاری از عوامل باشند ، اما در نهایت عامل اصلی نداشتن رطوبت است.  بنابراین رطوبت مناسب را اساس برنامه مراقبت از ناخن خود بدانید.

هنگام استفاده از لوسیون دست ، کمی بیشتر به ناخن های خود توجه کنید. بسیاری از محصولات مرطوب کننده ناخن در بازار وجود دارد ، اما در کنار استفاده از مرطوب کننده می توانید از یک کرم یا سرم تقویت کننده ناخن نیز استفاده کنید. همچنین سعی کنید با خوردن غذاهای سالم غنی و دارای آب فراوان مانند هندوانه و خیار ناخن های خود را مرطوب نگه دارید.

مو و ناخن هر دو از پروتئین های کراتین تشکیل شده اند. بنابراین منطقی است که بسیاری از قوانین یکسان برای درمان آنها اعمال شوند. دکتر استرن می گوید که هر دو مو و ناخن می توانند در اثر پردازش بیش از حد دچار کمبود آب و آسیب شوند.

استفاده مکرر از لاک ، ژل و اکریلیک برای ناخن ها و پاک کردن آنها با مواد شیمیایی قوی باعث خشک شدن ناخن خواهد شد. بنابراین همانطور که آبرسانی می تواند در ترمیم موها مانند موخوره و شکاف ، به بهبود ناخن های خشک و شکننده نیز کمک می کند.

در نتیجه هیدراتاسیون پایه و اساس مراقبت از مو و ناخن است. همانطور که موهای خود را با نرم کننده مرطوب می کنید ، سعی کنید کوتیکول های ناخن را نرم و مرطوب نگهدارید چراکه باعث رشد ناخن های سالم خواهد شد.

۲. کوتیکول های ناخن را زیاد دست کاری نکنید

معمولاً بریدن ، عقب راندن یا تلاش برای خلاص شدن از شر کوتیکول ها معمول است. در واقع ، طبق گفته Dana Stern ، متخصص پوست و ناخن دارای مجوز ، کوتیکول “مهر و موم محافظ طبیعی ناخن” است. بهم ریختگی با کوتیکول های ناخن شما شاید ظاهر ناخن را نامرتب نشان دهد اما وجود آن فایده ی بیشتری دارد. دکتر استرن می گوید که کوتیکول آسیب دیده می تواند ناخن ها را آسیب پذیر کرده و در معرض خطر عفونت قرار دهد.

میشل گرین ، MD ، یک متخصص پوست ، موافق است که کوتیکول هایی که به خوبی نگهداری نمی شوند می توانند اثر دومینو داشته باشند. دکتر گرین می گوید: “هنگامی که کوتیکول های شما خشک می شوند یا آسیب می بینند می تواند به بستر ناخن آسیب برساند و بر روی رشد ناخن های شما تأثیر بگذارد.” وی توصیه می کند برای کمک به محافظت و تقویت ناخن های خود ، کوتیکول ها را با کرم یا روغن کوتیکول مرطوب کنید.

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

 

۳. حتی الامقدور ناخن خود را از تماس با آب دور کنید

شستن دست خود را با دستکش متوقف نکنید. و به روش هایی که می تواند زمان تماس ناخن هایتان را با آب کاهش دهد توجه کنید. زیرا تماس زیاد آب می تواند ساختار ناخن را ضعیف کند. (مانند موهای مرطوب که آسیب پذیرتر هستند ، روش احتیاط هنگام دست زدن به ناخن های مرطوب نیز باید اعمال شود.) به عنوان مثال ، هنگام شستشوی ظروف یا سایر کارهایی که دست با آب در تماس است، استفاده از دستکش را در نظر بگیرید.

می دانید که ناخن های نرم و خمیده بعد از استحمام طولانی چقدر نرم می شوند؟

این را در نظر بگیرید: «ناخن مانند اسفنج است. به عنوان مثال 1000 برابر بیشتر از پوست جذب آب دارد و بنابراین آب به راحتی در ناخن پخش می شود. ” قرار گرفتن در معرض بیش از حد آب می تواند سلول های ظریف ناخن را تحت فشار قرار دهد (که انیوسیت نامیده می شوند) ، که می تواند منجر به نازک شدن ، لایه برداری و شکستگی شود. به همین دلیل است که خیساندن ناخن ها قبل از مانیکور اشتباه است. به گفته دکتر گرین ، این کار باعث می شود تا ناخن های شما در معرض عفونت باشند.

۴. ناخن خود را بیش از حد کوتاه نکنید

طبق گفته سوزان سی تیلور ، MD ، متخصص پوست و متخصص در زمینه درمان رنگ پوست ، بهترین مراقبت از ناخن ، کوتاه نکردن بیش از حد ناخن است. چیدن تهاجمی ناخن ها می تواند صفحه ناخن را از بستر زیرین جدا کند و سپس می توانید به یک عفونت قارچی باکتریایی مبتلا شوید.

همچنین کوتاه کردن روزانه ناخن باعث اختلال در تعادل رشد ناخن می شود و شوک فیزیکی به ناخن وارد می کند. بعد از مدتی این عمل شکل و ساختار ناخن را تغییر می دهد و مشکلات جدی را بوجود می آورد.

۵. از ناخن خود به عنوان ابزار جایگزین استفاده نکنید

باید در برابر میل استفاده از ناخن های خود به عنوان ابزار جایگزین مقاومت کنید. مهم نیست که چقدر راحت باشد اما روش های خلاقانه دیگری برای باز کردن یک قوطی نوشابه وجود دارد! با اینکار ساختار ناخن شکننده خواهد شد.

۶. در نوسانات هوا از ناخن خود مراقبت کنید

زمستان با وجود سردی هوا زمان مناسبی برای خشک شدن پوست ، مو و ناخن هاست. نه تنها آب و هوای خنک و خشک می تواند باعث شکننده شدن ناخن ها شود ، بلکه تغییر نوسانات شدید دما از بیرون رفتن به داخل خانه یا برعکس می تواند آسیب بیشتری به بار آورد. به عبارتی تغییر مکان از خانه یا محل کار گرم به هوای سرد و خنک خارج باعث انقباض و گسترش سلول های ناخن به طور مکرر می شود. در نتیجه سلول ها ضعیف شده و منجر به شکستگی ناخن خواهد شد.

استفاده از دستکش در زمستان راه حلی هوشمندانه است. اما با این وجود بهتر است از مرطوب کننده برای دست استفاده کنید تا هم از پوست دست و هم از ناخن هایتان محافظت کند.

۷. از محصولات ناخن مناسب استفاده کنید

سوهان ناخن: به جای آن تخته های قدیمی کدر ، که منجر به شکاف و لایه برداری می شود ، یک سوهان شیشه ای یا کریستال را انتخاب کنید.

پاک کننده لاک ناخن: در بهترین حالت ، از پاک کننده لاک ناخن کاملاً خودداری می کنید. اما از آنجا که اکثر خانم ها لذت یک مانیکور خوب و لاک را از دست نخواهند داد ، بهتر است در عوض از پاک کننده های غیر استون که حاوی روغن و مواد آبرسان هستند استفاده شود.

برس ناخن: به جای اینکه زیر ناخن خود را با ابزاری مانند فیلر حفر کنید ، از یک برس ناخن ملایم برای پاک سازی آلودگی استفاده کنید. به عنوان یک گزینه مفید ، از یک مسواک اضافی که دیگر کاربرد ندارد استفاده کنید.

محصولات رشد ناخن: بسیاری از محصولات به اصطلاح درمان ناخن یا رشد ناخن در بازار ، لاک های ناخن شفاف با افزودنی های بازاریابی هستند که هیچ اعتبار علمی ندارند. قبل از استفاده از صحت و اعتبار این محصولات اطمینان حاصل کنید.

 

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

۸ راه ساده برای تقویت ناخن خشک و شکننده

 

۸. از لاک زدن و ژلیش و کاشت متوالی و طولانی مدت ناخن خودداری کنید

مادامی که صفحه ی ناخن شما را لایه ای از مواد کاشت و ژلیش و یا لاک می پوشاند به خودی خود فرایند اکسیژن رسانی به پوست و سطح ناخن ها را مختل میکند. از طرف دیگر هم قرار گرفتن مکرر دست در معرض دستگاه های UV و LED امکان بروز لکه های پوستی را افزایش دهد.

حتما مراقب باشید که برای کاشت و ژلیش ناخن خود به مراکز معتبر و مناسب که از مواد مرغوب استفاده می کنند مراجعه کنید.

باید توجه داشت که برای پاک کردن مواد سخت کاشت ناخن اصفهان و  ژلیش که با پاک کننده های معمولی پاک نمی شوند نباید از سوهان و قیچی استفده کرد. حذف مناسب مواد بسیار مهم است مهم است. وقتی ناخن های اکریلیک یا ژلیش شده را خودتان با سوهان  و به سختی جدا می کنید ، در واقع صفحه ناخن را لایه برداری می کنید و این باعث ضعیف شدن مینای ناخن های شما می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *