راهنمای تشخیص نوع پوست

راهنمای تشخیص نوع پوست

راهنمای تشخیص نوع پوست

آیا پوست شما خشک است؟ چرب؟ شاید ترکیبی از این دو باشد؟ در این مقاله ، ریحانه نصیری به عنوان بهترین آرایشگر اصفهان یک راهنمای مفید برای کمک به شما در تعیین نوع پوست خود ارائه داده ایم تا بتوانید بهتر از نیازهای خاص پوست خود مراقبت کنید. برنامه روزانه شما ، از جمله محصولات گسترده ای که استفاده می کنید ، باید متناسب با نوع پوست خاص شما باشد ، بنابراین می توانید به درستی از بزرگترین اندام بدن خود مراقبت کنید. این بهترین شانس شما در رسیدن به تمام اهداف مراقبت از پوست است.یک متخصص پوست می گوید: “بیشتر افراد در یکی از انواع زیر پوست قرار می گیرند: طبیعی ، چرب ، خشک یا ترکیبی.” در بیماران من آنها با نواحی روغنی منطقه T (بینی ، ابرو ، چانه) و پوست خشک در حاشیه صورت وجود دارند. “برای کمک به شما در تعیین نوع پوست خود ، چند شاخص متداول در مورد هر نوع را در زیر شرح داده ایم. ممکن است پوست شما به طور مرتب در یک گروه قرار نگیرد ، اما این راهنما می تواند شما را به مسیر درست هدایت کند و هرگونه سردرگمی را از بین ببرد.
پوست طبیعی در راهنمای تشخیص نوع پوست
پوست طبیعی اغلب در طول روز متعادل است خیلی چرب نیست ، خیلی خشک نیست طبق گفته یک دکتر متخصص, پوست طبیعی نادر است.
پوست چرب
ساده ترین راه برای تشخیص رنگ چهره چرب؟ پوست براق. از آنجا که غدد چربی در انواع پوست های چرب فعالیت بیشتری دارند ، انواع پوست های چرب ممکن است در معرض لکه های پوستی باشند.چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم: یک دکتر متخصص می گوید: “وقتی صحبت از مراقبت از پوست چرب شما می شود ،” تمیز کردن دو تا سه بار در هفته با یک ماده پاک کننده لایه بردار می تواند مفید باشد. ” فقط مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید ، زیرا لایه برداری بیش از حد باعث ترشح بیش از حد روغن می شود. “به عبارت دیگر ، پوست شما حتی در مقایسه با شروع کار می تواند چرب تر شود.” برای تکمیل برنامه معمول ، به مرطوب کننده های سبک و بدون روغن ، سرم های آنتی اکسیدان و البته ضد آفتاب روزانه پایبند باشید.
پوست خشک
تشخیص اینکه آیا پوست خشک دارید خیلی سخت نیست. طبق گفته متخصص پوست پوست خشک معمولاً پوسته پوسته به نظر می رسد.نحوه مراقبت از خشکی پوست: توصیه می شود که برای خشکی پوست یک پاک کننده ملایم استفاده شود و پاک کننده های کف کننده نباشد ، که ممکن است با موادی ساخته شود که می توانند رطوبت پوست را از بین ببرند. لازم به ذکر است که تفاوتی بین خشکی پوست و پوست کم آب وجود دارد. خشکی پوست (نوع پوست) همان چیزی است که در طول سال با آن روبرو هستید. زمستان ، تابستان ، بهار, بدون توجه به فصل ، پوست شما هنوز احساس خشکی می کند و به نظر می رسد. از طرف دیگر ، پوست کم آب می تواند نتیجه موقت قرار گرفتن در معرض عوامل مختلفی از جمله هوای زمستان ، پاک کننده های قوی ، آب سخت و موارد دیگر باشد. پوست کم آب می تواند بر انواع پوست تأثیر بگذارد. در حقیقت ، حتی ممکن است به طور همزمان از کمبود پوست و خشکی پوست رنج ببرید. به عنوان مثال اگر پوست شما در زمستان خشک تر از حد معمول به نظر می رسد ، این ممکن است نشانه این باشد که پوست شما نیاز به توجه بیشتری دارد.
پوست ترکیبی
پوست ترکیبی یکی از رایج ترین انواع پوست در آن است. این اغلب به عنوان پوستی توصیف می شود که در بعضی مناطق خشک است و در برخی مناطق چرب است. ناحیه ای از پوست که معمولاً چرب است ناحیه T است ، در حالی که گونه ها معمولاً در مناطقی از خشکی دیده می شوند.
امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید نوع پوست خود را تشخیص بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *